Så mycket har hänt på så lite tid...

Hejsan alla bloggläsare!
Så mycket har hänt sen jag skrev sist så jag känner att det är dags att skriva en rad eller två om "the road so far"...
Sist jag skrev, den 31/5 så hade vi fått hem Elvira på över natten permis. Vilket gick superbra och efter den natten så kunde vi räkna oss som hemmaboende den 7/6-2013 vart vi helt utskrivna ifrån sjukhuset och sen dess har vi varit hemma. Det har varit en sjudundrande tid! Första dygnen så sov Lillsnorpan för det mesta både dag som natt men allt eftersom hon började göra sig mer hemma så började vi ana att vi hade fått hem en liten nattuggla! 
Så helt enkelt Elvira sov hela dagarna och var vaken hela nätterna...
Det var lite tungt till att börja med men man vänjer sig ganska fort. 
Rent äta-mässigt och medicinsikt så var det mycket att stå i. först och främst medicin 3ggr/dygn men den tunga biten var hennes matningar som tog precis när vi kom hem 2 timmar/mål! 
Nu har vi fått ner tiden så det bara tar 50min för henne att äta och förhoppningsvis kan vi banta ner tiden ännu mer.
Men som sagt det är ett kapitel att jobba på...
När elvira kom hem så fick vi lite intressanta reaktioner på katterna. Spöket var livrädd för det "lilla monstret" som flyttat hem till oss den första veckan. Lillan tyckte den luktade konstigt och Pip tyckte det var mysigt att ha nån att kramas med som var lagom liten och varm ^^ 

(Lillsnorpan och pip ligger och myser i pappas famn)
 
Fast Pip tycker att Elvira är mysig så fräser hon precis som dem andra två åt hennes bajsblöjor... Dem tycker dem luktar illa :P
Även om Lillan och Spöket tycker att Elvira är lite underlig så slåss dem nästan om "Baby-fasiliteterna" 
Eller om man frågar spöket så förstår inte alls varför jag envisas med att lägga ner bebisen i hennes säng :P
 
 
Apropå spöket så var hon iväg på parning den 24/5-13 så nu sitter vi och väntar med spänning på att hon ska visa tecken på dräktighet... Men men... Den som väntar får se :)
 
Men det var en parantes... En annan mycket populär bebis-fasilitet är barnvagnen och på nått vis är det fullständigt omöjligt att få katterna att INTE ligga i den -.-'
 
(pip)
 
(Lillan)
 
(spöket)
 
Ser ni att alla tre har samma uttryck i ansiktet: "Vaddå?! Jag får inte vara där?! Men den är ju som gjord för mig!"
haha... ^^
Som sagt den här tiden som vi varit hemma har varit helt underbar med mer eller mindre tillhörande sömnbrist men det har varit jättebra! :D
 
Den 20/6 var vi hos kardiologen (hjärtläkaren) och ultraljudet visade fantastiska resultat mycket bättre än vad både vi och hjärtläkaren vågat hoppats på... Så väldigt mycket ++++ på det besöket ^^
 
Så nu har vi kommit till nutid... Den 24/6-13 (alltså igår) så opererades Elvira för tarm malrotation som antagligen varit en stor bov i dramat vad det gäller hennes kräkningar! Plus att hon fick en knapp på magen som vi kan ge henne mat igenom istället för att ha en sond som ligger och retar i hals och svalg... Så just i detta nu är vi egentligen inskrivna på sjukhuset igen! MEN om allt går som det ska vilket det hittills har gjort så kommer vi nog vara hemma på söndag igen... Jag har märkt att efter en 7månaders period inneliggandes på sjukhus så har man inte så stor tolerans nivå vad det gäller olika saker... Vi har varit på sjukhus sen i söndags och det kryper redan i skinnet på mig och jag är utttråkad till döds! Vilket märks på mitt humör och tålamod... Så som min karl sa till mig idag: "Gå hem och laga mat... Du är argsint... puss puss ses imorgon"
Så nu sitter jag hemma medans pappa och Elvira är på sjukhuset och kramas.
Förutom mitt korta tålamod på sjukhuset så ska ju förståss försäkringskassan ställa till det i vanlig ordning!
Under det första halvåret så visste inte jag att man hade rätt till ersättning för lördagar och söndagar när man har tillfällig föräldrapenning istället för föräldrapenning/föräldraledigt... Så kort och gott så vart det att jag skickade in en retroaktiv ansökan på 44dagar som jag ville ha utbetalt för... Försäkringskassan betalar ut för 28dagar hävdar dem men säger oxå att dem har gjort fel när dem betalat ut tidigare så jag kan bli återbetalningsskyldig nästan 8000:- Men jag ska ju inte känna mig skyldig för det är ju faktiskt dem som gjort fel...
Min stilla fundering är bara va fan spelar det för roll om det är dem som gjort fel om jag likt förbannat blir tvungen att betala tillbaka 8000:- 
-.-'
Jag har iaf. bett dem ge mig utdrag på alla betalningar som dem gjort till mig så ska jag börja nysta i det garnet så snart jag kan...
Jag vet att jag är lite dålig på att publicera bilder men till nästa inlägg så ska jag försöka göra en bildbomb på Elvira så ni får se hur mycket hon vuxit :D 
Men fram tills dess så ses vi och hörs vi! ;)
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Lena Björn

Ljuvligt att se att allt går framåt.
Kram Mormor

2013-06-25 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback