Ibland är man ju bra lustig...

Hejsan igen! 
jag tänkte ta upp två saker idag... Den ena är bara bra och mysig och den andra är lite lustig...
 
1, Igår fick jag för första gången lämna neo med Elvira och gå en liten promenad med henne i vagn. Det enda som var lite tråkigt var ju att vi inte fick gå ut utan vi fick nöja oss med att promenera runt inne på sjukhuset... Men det var riktigt mysigt ändå... Jag kände mig som en "riktig" mamma när jag gick och spatsera med vagnen...
Är det nån mer som har lagt märke till att, när folk går förbi en barnvagn så försöker dem automatiskt titta ner i den... Fast på ett sånt sätt att man inte märker det... Jag inser att jag själv har gjort så, försökt snegla ner i barnvagnar på ett vad jag trott var ett diskret sätt... Nu vet jag bättre... Man ser att folk försöker titta ner och absolut inget ont om det... Faktiskt så kände jag så fort nån snegla på vagnen: "Ha! nu är du avis va? det är inte alla dar man ser en sån här söt bebis!"  ^^
Jag hade även min mamma med mig... Med andra ord Elviras mormor som stöd och sällskap så det var väldigt trevligt och mysigt... Fast den som nog tyckte det var allra mysigast var nog Elvira för hon sov som en stock under hela barnvagnspromenaden och vaknade när vi var tillbaka på rummet igen och jag tog upp henne.
(Som sagt... sover som en stock...)
 
2, Efter att vi hade varit på sjukhuset en längre tid så insåg jag och min sambo att vi behövde komma loss och få tänka på nått annat en stund. Så vi löste det som så att vi har en varsin Ledig dag i veckan då man kan få göra precis vad man vill och känner för, gärna såna aktiviteter som gör att man stänger av hjärnan ett litet tag.
 
Så idag hade jag då en av mina så kallade "lediga dagar"... tänkte bara berätta hur den har sett ut idag:
 
Kommer hem ifrån sjukhuset vid 12 snåret och kommer in i hallen och ser att det ligger tidningar och reklam över hela hallen så jag tänker: "Jag kan lika gärna fixa till det... Det är ju ändå min lediga dag".
 
Kommer in i köket och det ser för jävligt ut...
Så jag jag tänker: "Jag kan lika gärna fixa till det... Det är ju ändå min lediga dag".
Så jag tar tag och slänger all reklam och öppnade kuvert som ligger på köksbordet, torkar av spisen, plockar upp disk från diskstället och laddar om diskmaskinen.
 
Sen så ställer jag mig och plockar fram lite råvaror för att jag ska göra matlådor... Eftersom vi hade handlat i fredags så fanns det ändå en hel del att välja mellan... Så jag tänker:  "Jag kan lika göra allt... Det är ju ändå min lediga dag".
 
Så efter ett X antal timmar med kastrull skrammel och stekpanna skrapningar över spisen så stod jag där med en skörd av: köttgryta, korvstråganoff o ris, potatisgratäng m fläskfilé, spagetti och köttfärssås och lite annat som jag hade i frysen som man bara behövde koka pasta till.
 
Tittar runt i köket efter att jag placerat min skörd av diverse maträtter i kyl o frys och inser att det kanske ser ännu värre ut än vad det gjorde när jag kom hem... Så jag tänker: "Jag kan lika gärna fixa till det... Det är ju ändå min lediga dag".
Så tar och diskar stekpannor o kastruller, laddar om diskmaskinen en tredje gång, torkar av spisen en igen, torkar av bänkar, inser att bänken där micron står är riktigt skitig, tar bort micron, torkar av bänken med allrent o vatten, inser att micron är skitig och torkar ur den med disktrasan och diskar av micro tallriken, tar bort kaffebryggaren som bor på samma bänk och rengör brickan som den står på, inser att kaffebryggaren är väldigt skitig så tar och torkar av den, diskar kannan + tillbehör och sätter igång och kör kalklösare i den. Torkar av bordet och inser att fönster brädan är jättedammig och har ett lager av katthår som inte borde bo där. rensar fönster brädan, torkar av den med allrent, diskar alla prydnarder som bor på fönsterbrädan och vattnar kaktusen.
Så vilken pärs! äntligen klar...
 
Går in i vardagsrummet och inser att det ser lika förjävligt ut som ovanstående rum så jag tänker: "Jag kan lika gärna fixa till det... Det är ju ändå min lediga dag".
Så fram med dammsugaren och dammsuger ur soffan, torkar av bordet, sorterar in spel och tidningar i hyllorna igen och fluffar till kuddarna, rättar till mattan, avhårar dem tre kattfiltarna som ligger lite här och var i vardagsrummet, inser att tvn är dammig och kör en sväng med trasa och fönsterputs, plockar upp katternas leksaker och dammsuger golvet och går in med lite grejer som är vegas och lägger dem på hans databord.
 
Tittar runt i datarummet och inser att det är nog det mest förjävligt stökiga rummet i hela lägenheten... Så jag tänker: "Nej... Det där får fan gubbjäveln ta och fixa själv!" 
 
 
Så nu sitter jag här i skrivande stund och funderar på vart min "lediga dag" tog vägen... Nåja jag har ju åtminstone fått mycket gjort men om det var "hjärnavkopplande" det vette faaan... Så ibland är man ju jävligt lustig... inte sant?
(bild på skörden av matlådor).
 
Så ett bonus inlägg oxå gällande Elvira... Eftersom hon börjar bli allt stadigare nu så har ortopederna varit ner och gipsat benen på henne... Så nu har hon sina fötter i två lila paket ^^ Ser lite roligt ut även om det är till Elviras stora förfäran att benen blivit avsevärt tyngre... ;)
(Elvira med fötterna i lila paket)
 
 
Sen för att komma med en slutpledering så är det så att Elvira är så pass stadig nu så det är dags för oss att bli hemslussade... Det kommer att ta ett GÄNG veckor men nu är i alla fall hjulen i rullning för att vi ska få komma hem! *lyckodansar*
 
Så med det mina vänner så önskar jag er en godkväll och en godnatt när ni kommer så långt!
Hej svejs så länge! :D
  
 
 
 



Kommentarer
Lena Björn

Tack för att du tycker att mormor är trevlig o mysig. Vart tog uttrycken ´älskling´o ´hjärtat´vägen?

2013-01-28 @ 21:54:58
Lena Björn

Glömde säga hur fantastiskt duktig du är, men ta inte allt ansvar på dina axlar.

2013-01-28 @ 21:57:26
Monica

Va skönt att ni ska få komma hem.. Se till att ta det lite lugnt och njuta av bebistiden också den försvinner så fort. Städningen är inte alltid viktigast ;)
Säg till om du vill ta en barnvagnspromenad när ni kommit hem sen :) kram

2013-02-01 @ 13:42:50

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback