Sitter och gömmer mig....

Nu har vi spenderat några dygn på BIVA. Läget är mycket mer stabilt tack och lov. Blodproverna visar att infektionen är på väg ner och Lillsnorpa verkar mycket piggare, fast hon har ganska mycket feber fortfarande. 
Än så länge måste hon ligga kvar i cpap för lungorna har inte återhämtat sig så att hon klarar av vanlig syrgasgrimma än. Dem gjorde en skiktröntgen igår och en vanlig röntgen imorse. Bilderna visar att det finns ganska mycket vätska i lungväggen, så Elvira får en massa vätskedrivande för att kissa ur sig ordentligt.
Jag var iväg till henne så jag var på plats ungefär 11:30, kl 13:30 tyckte undersköterskan som satt på salen att jag kunde gå hem och vila mig en stund eftersom Elvira sov som en stock. Och för att vara ärlig så kände jag mig väldigt trött. Ni vet den där känslan man har när man är tröttare när man kliver upp än när man gick och la sig. 
Nåväl Undersköterskan tyckte jag kunde komma tillbaka när jag vilat mig lite. Och även om hennes erbjudande var väldigt lockande och att jag visste att Elvira egentligen inte behövde mig där så får man ju sånt dåligt samvete för att man ens överväger att lämna ens bebis sida. Jag vet ju att personalen ringer på millesekunden om det skulle hända nått men trots det så har man "tänk om"-tänket i huvudet. Jag vet ju att hon är i dem bästa händer men ändå så känner man sig som en bov för att man sätter sig själv i första rummet även om det bara är för ett par timmar :/
Tänka sig att det dåliga samvetet ställer till så mycket för en rent känslomässigt. Och det kan verkligen få en att känna sig som den mest värdelösa människan i världen.
Så nu halvt ligger jag i sängen nedkrupen under täcket och tittar på när vintern tar sitt sista andetag innan den lämnar plats för våren, värmen och ljuset och känner mig riktigt pisstrött och värdelös... Nåväl jag måste sova en liten stund sen så ska jag äta så går jag tillbaka till Snorpan lite senare ikväll. 
Ha det gott så länge! 
 
 



Kommentarer
Lena Björn

Med tanke på allt du har gått igenom med Elvira så har du rätt att känna dig trött utan dåligt samvete.
Kram Mamma

2013-04-13 @ 18:55:33

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback