Dagens bravader... -.-'

Då var dagens bravader förbi... 

Och så tänker man lite positivt att det är ju bara en flödeskoll och ett CTG som ska tas det kan ju inte ta så lång tid! :)

Pffffffffftttttt.... bawahhahahahaha!
Det ska först och främst tilläggas att jag är en person som gillar att komma i tid, jag är gärna på plats minst en kvart innan jag egentligen behöver vara där... Är jag på plats kanske 5min innan den utsatta tiden blir jag VÄLDIGT stressad och nervös... Och som höggravid så vaggar man inte särkilt fort -.-'


Jag borde ju ha lärt mig vid det här laget och efter ett X antal besök att på sjukhus så behöver man sällan oroa sig för att man råkar komma upp till väntrummet 3minuter försent då den "Akademiska kvarten" inte bara är nått som sker nån gång ibland utan jag börjar misstänka att dem faktiskt schemalägger dem!
"13:00 har vi paret johnsson... dem tar vi... Sen får vi lägga in en akademisk kvart på ca 30min... Folk måste ju tro att vi har mycket att göra!" (okej... okej... jag vet att sjukhus har faktiskt mycket att göra men det hindrar inte mig från att vara bitter)

Som tur var behövde vi bara sitta och vänta i 20min efter utsatt tid innan vi leds in i ett undersökningsrum där BM ska börja med ett flödeskoll... Nu är det så här att min bebis som i magen bor har kommit på en rolig lek som heter : "Spark spark hopp snurr!"  vilket innebar att en normal undersökning som i vanliga fall tar en 15min tog 45min... Dock efter ett X antal misslyckade mätningar och en vad såg ut att vara en väldigt frustrerad BM så gick vi vidare till nästa undersökningsrum för att göra ett CTG... 

I mitt stilla sinne tänker jag att det här kan inte ta så lång tid...

 

Jag... Hade... Fel....

 

En normal CTG mätning tar i vanliga fall 10min... Dock har jag bara fått erfara det här en enda gång så jag borde inte ha haft så stora förväntningar -.-'

BM spänner fast mig till maskinen och snurrar igång den... Efter 5min så fastnar utskrivningspappret och maskinen börjar tjuta... Jag ringer på hjälpklockan och BM kommer och fixar till det... Resultatet blir att vi får börja om ifrån början -.-' Så BM upprepar och snurrar igång maskinen igen... Efter ca 10min så kommer BM in igen och tycker att bebin är lite för stilla så det bästa sättet att väcka henne är tydligen genom att orsaka jordbävning med andra ord skaka om min mage ordentligt... Efter det låter BM oss ligga en stund till och ja bebin är vaken och upprörd vilket gör att hon sparkar konstant... Efter yttliggare 10min tycker maskinen att den fått sitt så jag blir frisläppt ur maskinen och blir bedd att sitta i väntrummet och vänta på läkaren... 

Efter 20min kommer en ny BM och berättar att doktorn inte var riktigt nöjd med CTG kurvan så dem vill ha en till... Denna gång gick inte så mycket bättre... Maskinen tappade bort bebins hjärtljud två gånger och mina sammandragningar en gång... För att inte säga att BM försökte få lite fart på bebin genom att ge henne sockerkick och orsaka 3 nya jordbävningar för att få fart på henne... Efter 35min så vart jag återigen frisläppt ur maskinen och ombedd att sitta ner i väntrummet och vänta på doktorn -.-' Efter 10min kommer doktorn och berättar att allt såg bra ut och så fick vi en ny tid till nästa vecka... Och tro mig när jag säger att jag är glad över att inte behöva vara nå mer på sjukhus förrän nästa vecka ^^'

Det var nog allt för mig! Tack o godnatt :)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback