Katter är dem inte för härliga? :)

Katter är riktigt härliga djur. Dem är snälla, omtänksamma och trogna följeslagare i och för sig enbart när dem själva har nytta av det men man kan ju inte få allt villkorsfritt här i livet eller hur? :P 
Jag tänkte att jag skulle presentera mina egna små bepälsade troll (mest för att jag inte har nått att göra och för att jag är uttråkad).
 Låt oss börja med... 
Det här mina damer och herrar är fröken Pip-Lisa. Hon är en 4år gammal bruntabby tecknad sköldpadda (Ja, hon är en katt men färgen heter sköldpadda), Bondkatt. Jag skaffade mig henne i tron om att det var en Pip-Larsson men när "Han" skulle kastreras så visade det sig att det var en lisa... Fram tills kastreringen trodde jag att "han" hade kulorna i buken... Men nog om historia... Jag berättar om hur HON är istället ^^
Pip är familjens lilla charmtroll eller uppmärksamhetshora beroende hur man ser på det. Så fort man kommer hem är hon vid ytterdörren och så angelägen om att få gosa så hon kastar sig raklång på golvet och piper lyckligt över att man ser på henne. Tyvärr så händer det ju att pip inte riktigt tänker innan hon handlar så ibland har det faktiskt hänt att man trampat på henne... Stackars katt hon piper då förnärmat men en millisekund efter det är hon beredd på att gosa igen... Härliga lilla katt ^^
Dem stunder hon inte är så härlig är när hon till sitt förtret inser att hon inte har allas uppmärksamhet då är det lätt att hon låter en kloförsedd tass flyga mot en... Eller när hon tuggar i sig elsladdar, hårsnoddar, plastpåsar, påsförslutare eller varför inte gardiner -.-'  Eller öppna skåp! Öppna skåp det är kul!!! :D 
Eller när hon bestämmer sig för att hon SKA ut på balkongen och står och skriker med framtassarna emot balkongdörren på ett sånt vis att det låter att man slår kattfan... Men oftast är hon mysig ^^'
 
Katt nr 2 är...
 Fröken Lill-strumpa! Kullsyster till Pip-Lisa så även hon är 4år, Hon är en Brunspotted tecknad sköldpadda (färgen igen alltså), Bondkatt. Från kattunge har hon alltid varit fisförnäm och inte smutsat ner tassarna mer än absolut nödvändigt... Förutom när det gäller att spöa Pip för då verkar hon ha totalt glömt bort sin förnämhet... Hon är en trevlig liten katt som sitter på lämpligt avstånd och flörtar lite charmigt för att man ska inse att hon vill gosa. Hon ligger gärna tillsammans med oss på sängen och om hon kan gärna på nån av oss på magen eller höften eller så lägger hon sig uppe vid huvudkudden och spinner mjukt och vaggande tills man somnar in... Lilla sötnöten <3
Dock har denna donna även hon ett temprament och skulle man bara råka komma nära hennes älskvärda husse vare sig man är människa eller katt så får man vara beredd på att antingen få en snyting eller en "blick som dödar" (Tur för mig att hennes blickar inte dödar för jag hade verkligen varit död, kremerad och begraven om det var så ^^') Hon är verkligen förälskad i sin husse och anklagar mig (okej, jag vet att det låter konstigt MEN katter kan verkligen se anklagande ut) och nästan skäller på mig för jag "skrämt" husse ut genom dörren... Sen vankar hon omkring och är grinig fram tills husse kommer hem igen... Sen när husse är hemma så sitter hon som ett frimärke på honom tills hon har kontrollerat att han är helskinnad och inte varit otrogen (med en annan katt alltså). Ja hon är en charmig liten katt ^^'
 
 
Katt nr 3... 
Det här Fröken "Spöket" och hon är en Brittish shorthair... Hennes färg är: Kanelsköldpaddsmaskad-vit, Harlekin... (Nu försök säg det där 5 gånger fort på fyllan :P)
Spöket är strax över 1år och är en raskatt så hon är väl den som borde vara fisförnäm men hon är snarare som en stor kattunge så hennes dag tas upp av lek, gos och sova så hon hinner nog inte med att vara förnäm... Hon har egentligen ett långt och tjusigt uppfödarnamn men hon fick heta Spöket för precis när hon kom så var allt man såg en liten vit skugga i ögonvrån... Mer hann man inte se :P
Nu tävlar hon med Pip om vem som kan ta och behålla mest uppmärksamhet, än så länge vinner Pip även om hon ibland får slå till med både tassar och klor för att få behålla titeln...
Spöket är en trevlig och försynt katt dock är hon ganska skygg av sig så gör man hastiga rörelser så sticker hon som en pil och sätter sig i säkerhet. Hon har även kommit på att ytterdörren är en mystisk portal som tar in nya monster i lägenheten... Det är läskigt då försvinner hon oxå som en pil och håller sig gömd tills hon eventuellt kan avgöra om hurvida det här monstret tänker äta upp henne eller inte... Det finns även en hel del andra monster som bor i lägenheten... Tex. "Det stora kalla monstret" vilket på människospråk heter balkongen, Sen har vi "bullermonstret" som bor i städskåpet aka dammsugaren och så har vi ett flertal "låta-illa-monster" som bor i ett skåp i köket (elvisp, matberedare, bakmaskin mm.) För att inte säga det stora "skvalp-monstret" som bor på diskbänken aka diskmaskinen... Stackars lilla katt inte lätt att bli modig när det bor så många monster i samma lägenhet som hon. Till att börja med var även tvn ett monster men nu inser hon att den är ganska rolig att titta på, det är saker som rör sig i den... Hennes favorit syssla är att leka med Pip o lillan men "gamla" tanter har inte alltid orken att stå ut med en liten "skitunge" så ibland när dem leker så hör man att leken avslutas med ett "FRRRRRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!" 
Så kommer spöket med sänkta öron och borstig svans och hade hon kunnat prata hade hon sagt: "Dumma tanter som inte vill leka med mig".
Ibland får spöket tråkigt sisådär kl2-3 på natten då har spöket kommit på att om man går omkring och ropar så kanske det är nån som vaknar och vill leka eller prata med mig! :D *lysande idé*
Men för det mesta är hon en väldigt mysig katt som börjar spinna av misnta lilla... Och är hon riktigt nöjd med sig själv så kan hon spinna så högt att det ekar i hela lägenheten ^^ 
Söta lilla filur ^^
 
 
Nej jag kan verkligen inte tänka mig hur mitt liv skulle vara utan katter... Jag kanske skulle ha flera hela headset, högtalarkablar, freestyle, xbox handkontroll och antagligen så skulle mitt förråd med påsförslutare och hårsnoddar vara större. Jag skulle antagligen inte behöva hämta sopkvasten och putta bort Lillan med när hon är på dåligt humör och jag vill sova i sängen, jag skulle antagligen inte heller vakna mitt i nätterna av att en katt går omkring och ropar på uppmärksamhet... 
MEN tänk så tråkigt livet skulle vara ^^
 
Nej, jag skulle kunna berätta om allt hyss mina katter har för sig men då skulle det här inlägget aldrig ta slut nån gång... Så detta får räcka för denna gång ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback