Livet och annat...

I förrgår när jag i låg badet under den guppande glaciären av vaniljdoftande bubblor så kom jag att tänka på en sak... Livet är jävligt underligt. 
Jag hade sett mig i spegeln innan jag la mig i badet och döm av min förvåning när jag insåg vilken tjockis det var som glodde tillbaka på mig! O.O"
Min graviditet har inte varit särkilt snällt mot mitt redan ganska väl tilltagna midjemått... Så med en "tjockis-ångest" som bara tjejer kan ha (jag har inte mött nån kille än i alla fall... Tror jag).
Så när jag sjönk ner i bubbelbadet så funderade jag redan på vad och hur jag skulle göra nått åt det. 
Självklart så känner jag ju till det mest vanliga och troligtvis det enda sättet som faktiskt funkar vilket är: Ät mindre portioner, ät nyttigt och MOTIONERA!
Självklart har jag ju övervägt denna metod och även provat på den, men vad gör man som den bekväma tjockis man är? Jo man provar några gånger för att sen inse att  det är mycket bekvämare att sitta i soffan och glo på tv. 
Jag har varit ute i skogen och sprungit, jag har skuttat runt på hurtis & spurtis, provat gym, provat orientering, cyklat och powerwalkat... Dock så slutade det med samma resultat nämligen att man hamnade i soffan och glodde. 
Nåväl det kanske bara är så att man har problem med dieten... Man kanske ska gå ner i vikt först och sen börja motionera! Det borde ju funka!
Så vad gör man jo man köper ju måltidersättningspulver som man bestämmer sig för att man ska leva på i 3 veckor eller mer, bedöva hungern med att dricka massa vatten och tugga tuggummi frenetiskt. Resultatet av det försöket slutar ju förståss med att man går ner i vikt men däremot så får man ett humör som en uppretad noshörning vilket ens stackars sambo får lida mest för. Så man kanske blir smalare men troligtvis blir man inte så omtyckt. Dessutom så fort man börjar äta mat igen så går man upp i vikt, vilket i sin tur resulterar i att man skiter i den diet man egentligen tänkt sig och så hamnar man i soffan och glor i alla fall.
(Och jag tror nog att alla tjejer vet att det funkar så här men man gör så i alla fall.)
 
Så mitt exprimenterande gjorde så jag nådde fram till en insikt...
1, Jag har inte hittat nått motionssätt som jag brinner för.
2, jag gillar alldeles för mycket onyttig mat.
3, Jag trivs alldeles för bra i min tjockishet.
 
Så fram tills att nån av ovanstående punkter ändras så får jag helt enkelt va en tjockis ^^
Nåja, nog om mitt filosoferande. 
 
Det har hänt litegrann på fronten "Lill-snorpa".
 
Jag fick ett mycket spännande brev idag adresserat till mig... Dock stod det inte vem avsändaren var. men ett meddelande låg i kuvertet tillsammans med en 500-lapp. 
Jag har ingen aning om vem det är som skickat, känner inte igen handstilen heller... Men jag kan ju säga att jag inte har nått emot denna sortens överraskningar ^^ Så vem det än var som skickade... Tackar så mycket! <3
 
Elvira ska nämligen få flytta ut ifrån intensiven nu och hamnar istället på samvården så vi ska kunna få vara i fred lite mer. Vilket oxå betyder i sin tur att jag och gubben får flytta tillbaka till sjukhuset.
Jag måste erkänna att jag känner mig lite kluven... 
Mitt hjärta jublar därför att jag äntligen kan få ha min unge nära hela tiden och att det faktiskt innebär att Elvira är ett steg närmre att få komma hem. 
Men mitt hjärta buar oxå lite därför att jag verkligen kommer att sakna min säng och mitt badkar. :/
Så med dem orden så ska jag ta och masa mig iväg och packa väskan med lite kläder och ta ett farväl av mitt badkar med ett "sista" bubbelbad. 
Får se när jag får tid att uppdatera bloggen igen...
Den som lever får se... ;)
 



Kommentarer
Lena Björn

Hejsan vännen,
Har du kollat med Petra?
Kram Mamma

2013-01-18 @ 15:51:53
Mia

Hej! Kom bara in på din blogg av en händelse och ville mest lämna ett litet avtryck.

Jag blev väldigt berörd av att läsa men också ledsen av att en sån liten snutt skall behöva drabbas så hårt. Vill också säga att jag tycker Elvira har tur, som verkar ha en sådan fantastisk mamma som du. (Och pappa)

Jag önskar er alla lycka till och hoppas du fortsätter skriva. Jag läser gärna.

Många styrkekramar från M

2013-01-22 @ 10:21:52

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback