long time no see...

Hejsan alla läsare! 
Det var ett bra tag sen jag skrev nått! 
Sista gången jag skrev så var vi i slutet på juni och mycket har hänt sen dess.
Det har hänt väldigt mycket sen jag skrev sist. hmm... Vart ska jag börja...
Det jag nämnde sist jag skrev var om Elvrias tarmmalrotations operation samt att hon skulle få knapp på magen, spöket skulle iväg på parning och att Försäkringkassan hade strulat till det för mig. Så jag börjar väl där.
Den 24/6 (måndag) så opererades Elvira och tordagen efter var hon så pigg att vi fick åka hem. Och vi hoppades på att hennes kräkningar skulle minska nu och att mata henne skulle gå lite lättare... Ja på ett sätt har matningen av Snorpan blivit lättare då det inte längre sitter en plastslang i halsen och retar kräkreflexen. Så en mycket nöjdare bebis. Tyvärr så gav inte den här operatrionen den effekten som vi hoppades på så hennes kräkningar har inte minskat. Så bostadsområdets tvättmaskiner går varma -.-' Så det blir ett problem att jobba vidare på. Daäremot har vi gått över ifrån mjölkfri mat till mjölkbaserad mat vilket känns väldigt tydligt på vikten ^^ Bebis börjar bli tung!! 
Tyvärr har vi samma tråkiga mat schema så vi måste mata henne var tredje timme, hoppas att det även här kan bli en ändring... Imorgon ska vi iväg på ett läkarbesök på barnrehabliteringen så det ska bli spännande.
Men för att backa tillbaka lite i tiden igen så innan och efter Elviras operation så hade Elvira feber. Det var ingen som hade en aning varför utan det bara var så... Lite senare under sommaren så åkte vi in till barnakuten med ambulans för att Elvira hade så hög feber att hon fick feberkramper! Efter att hon kom in och fått febernedsättande, krampstillande samt att dem gjorde ett antal blodprover och hittat nada... Läkaren tyckte att vi skulle ta ett urinprov oxå... Det tog 2timmar innan Elvira kissade i burken... så jag var en aning utväntad när jag äntligen insåg att hon kissat... Hur som helst så gjordes det en odling på provet vilket gav resultatet att Elvira hade urinvägsinfektion. Så hux flux fick hon äta pencillin i 10 dar. Ett par dagar efter det så var Elvira feber fri, men tyvärr har hennes feber kommit tillbaka. Så även det ska vi ta upp med hennes läkare imorgon :( 
Förutom det så har vi haft en bra sommar! 
 
Sitta ute i solen med pappa är jätte mysigt tycker Snorp! Fast det där med gräs under fötterna var konstigt :O
 
 
Sova ute är oxå mysigt ^^
 
För övrigt är Snorpan fortfarande efter i sin utveckling... men det kan jag gå in på vid ett senare tillfälle. 
 
Sist jag nämnde spöket så skulle hon eller så var hon iväg på parning! 
Nåväl det resulterade i att den 30/7-13 två små ljuvliga hårbollar! 
Animus Tassar's Poltergeist och Animus Tassar's Ghost of Mercy
Mer info och bilder finns på hemsidan. www.animustassar.se
Animus Tassar's Poltergeist är till salu!
 
 
Det lite tråkiga med att vi fick kattungar var att Pip-lisa och Lill-strumpa inte reagerade så bra på dem. Pip vart agressiv emot spöket och Lillan slutade äta. 
Så just nu har jag dem ute till försäljning på Blocket
Så jag hoppas att antingen dem lyckas hitta ett nytt kärleksfullt hem tillsammans eller att dem blir mer toleranta gällande spöket/kattungar här hemma... 
 
Gällande försäkringskassan så har jag inte blivit nått klokare på dem men jag har iaf. inte fått nått återbetalningskrav än... Så nu har jag fyllt upp tomrummen lite ytligt iaf. Får se om jag lyckas få lite mer rutin på skrivandet här ;)
Tills dess ha det bäst!!! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback