Tiden som har gått..

Det är ett tag sen jag skrev på bloggen och i vanlig ordning är det mycket som hänt: 
Vad som hänt hittills är att vi kommit ifrån BIVA och hamnar på en vanlig vårdavdelning. Elvira har en högflödesgrimma vilket gör att hon måste ha ca 6liters flöde hela tiden. Med andra ord så länge hon behöver den så kan vi inte få komma hem. Inte nog med det så har Elvira en oförklarig feber som pendlar allt emellan 37.6-39.8... Med andra ord nej bra. Läkarna har tagit blodprover, svalgprover, magprover, urinprover och även gjort odlingar på både saliv, blod och urin. Vi väntar fortfarande på svar om odlingarna men hittills har alla andra prover kammat hem noll = frustrerande. Läkarna lutar åt en virus infektion men eftersom det inte finns nått prov som friar eller fäller så är det svårt att slå fast på det. Natten till idag så vaknade jag kl 02:00 av att Elvira hostade och när jag ändrade läge på henne så kräktes hon inte en gång, inte två gånger utan tre gånger och dem två sista gångerna så var kräket iofs mest bestående av slem men det var oxå rosa färgat av blod. Så nånstans mitt emellan den totala koncentrationen på att Elvira skulle få all kräka ur munnen och en skvätt utmattning plus en liten underliggande ton av panik så vart det fullt ståhej fram till kl 05:00 på morgonen  innan man äntligen kunde stupa i säng. Jag sov till 09:00 sen tyckte Elvira att jag sovit färdigt ^^'
Nåvä Jour läkaren var förståss och tittade till Elvira där på natten men den tyckte det inte var nått att oroa sig för och att man lugnt kunde sova vidare.... (HALLÅ!!! Mitt barn har just kräkts blod! Va fan tror du människa!? Klart som fan att jag kommer att oroa mig! Sova?! Vaddå SOVA??!! sa min inre röst) 
Som tidigare nämnt så somnade jag iaf runt fem och fick sova fram tills att min bebis tyckte jag skulle vakna. 
Läkarna har även meddelat oss att vi kommer får åka ner till göteborg igen för att stänga det som är kvar av ductusen. Vi skulle ha åkt ner i onsdags men till vår stora förvånning (INTE!) så ställde dem in för nått mer akut hade kommit in. Jag menar det är ju inte så att vi fått nobben förr -.-' Mig= bitter...
Dessutom är det så att om Elvira blir sämre så kan vi hamna på BIVA igen :/ 
Så återigen har livet betett sig lite som berg och dalbana... 
Apropå stupa i säng undrar om sjukhuset betalar för kiropraktorbehandlingar... jag kan bara säga att sjukhusetssängar är långt ifrån bekväma och om jag tvingas ligga i den särkilt länge till så kommer jag behöva prata med läkare om hur vi ska lösa det hela. :/ Jag menar nog för att en del sängar kan vara obekväma men det ska ju itne kännas som att golvet har högre komfort än själva sängen. Eller?
Så livet stretar på i sin gilla gång och man hoppas ju att det ska säga hokus pokus så att Elvira blir frisk nån gång så vi kan få komma hem. Men det där hokuspokuset verkar dröja på sig... 
Nåja... nu ska jag och tre katter krypa ner i våran säng och sova så gott vi kan.. imorgon blir det att sova på sjukhus igen.
tills vi hörs igen! Ha det bra! 



Kommentarer
Lena Björn

Ja du min kära dotter, livet är en berg- och dalbana, men jag kan ju inte låta bli att tycka att det är orättvist när eran bana mest består av dalar.
Min bana dalar oxå, kommer inte Transport och Almega överens så blir det strejk.
Jag sänder dig min omtanke, ta den med dig till Vega och Elvira. Kram Mamma

2013-04-29 @ 19:49:05

Kommentera inlägget här:
  • Reklam om din blogg undanbedes
  • Följer endast de bloggar jag gillar via Bloglovin
  • meddelanden som, hur mår du, vad gör du m.fl, undanbedes.
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

  • Trackback